Minun mielestäni Typy on koko Multiversumin ihanin hevonen, mutta se ei taida olla täysin puolueeton mielipide. Tosin on hän jonkun muunkin mielestä ollut varsin söpö heppa, sillä hän on useamman Merja Jalon Nea-ponityttö-kirjan kannessa. Tähän olen skannannut neljän kirjan kannet. Huom! Se toinen heppa ei ole Paavo, vaikka suuresti häntä muistuttaakin.

645121.jpg

645124.jpg

645122.jpg

645123.jpg

Kuvauspaikka Tuomarinkylän ratsastuskoulu ja kuvaaja Sayyar Nasretdin.

Aiemmassa elämässäni olin kaupan kassa. Olin jo pitempään katsellut näitä kirjoja ja taivastellut, että osasipa olla Typyn näköinen hevonen kannessa. Sitten eräänä päivänä joulun alla eräs mies tuli kassalleni kahden kirjan kanssa. Minä siitä taas pähkäilemään. Tällä kertaa satuin kuitenkin kääntämään esille myös takakannen. Ja niinhän siinä kuvauspaikkana seisoi Tuomis. "Tuo on minun hevoseni!" sanoin ja osoitin Typyn kuvaa. Mies oli juuri sen näköinen, että "Just joo! Nyt täti sekosi lopullisesti."