Heräsin aamulla ja nenänpäähäni ilma vaikutti kovin kalsalta. Sen vuoksi vanuinkin vuoteessa melkein tunnin ennen kuin nousin ylös. Lopulta kuitenkin luonto kutsui niin voimakkaasti, että oli pakko luovuttaa ja nousta. Marisin Talouden Toiselle Jäsenelle kylmyydestä, jolloin hän kehotti minua katsomaan ulos ikkunasta. Maa oli valkoisena ensilumesta! Ilmankos...

Tänään minulla on vapaapäivä, joten ulos en aio mennä kuin pakon sanelemana. Miska-neiti on aivan samaa mieltä. Kyllä hän ulos menee, mutta viipyy vain hetken. Aamullakin päästin kissan ulos samalla kun itse käväisin saunassa. Kun tulin sieltä ulos, oli neiti jo odottelemassa, että josko menisimme sisälle. Häntä alkoi viuhtoa, kun minä hävytön taapersin postilaatikolle. Kissan ilme oli helpottunut kun lähdin takaisin kotia kohti postin kanssa ja teki tiukan käännöksen. Sillä seurauksella, että kissa vetäisi lipaset. Minä hävytön kehtasin nauraa toiselle! Kieltämättä siellä on todella liukasta. Sen ovat saaneet huomata myös autoilijat. Ovat radiossa kiitettävästi raportoineet kolareista.

Tätä kaikkea uhmaten minun on lähdettävä seuraavaksi kauppaan eli vuorossa on otteita baletista Joutsenlampi jäässä, prima ballerinana Täti. laugh