Miska on tässä viime aikoina ollut varmaankin vakaasti sitä mieltä, että olen sydämetön tyranni. Nimittäin kaikki kiva on kielletty. Illalla Talouden Toinen Jäsen tulee hakemaan minut sisältä. "Käy hakemassa se katti sisälle. Minua se vain katselee eikä änähdäkään paikoiltansa." Minä siis menen ulos, räväytän sormeni kohti kotia ja sanon:"Jop! Jop!" Kissa katsoo silmät pyöreinä minua ja lähtee sisälle maha maata viistäen, ja loppumatka meneekin sitten jo miltei kiitolaukkaa. Silloin on tosi kyseessä, kun minä tulen kissaa noutamaan! (Ei, en ole KOSKAAN lyönyt tai potkinut kissaa. Minä vain tuijotan niitä kylmästi silmiin, kunnes ne tunnustavat, että minä olen pomo.)

Siis yöksi ei saa jäädä ulos hillumaan, mutta on toinenkin kielletty juttu. Nimittäin jäneksien perään ei saa pinkoa. Tai siis rusakoitahan nuo ovat, ja suurin piirtein kaksi kertaa Miskan kokoisia. Mutta sehän ei Miskaa haittaa! Onneksi kissa pysähtyy kuin seinään, kun sen nimen karjaisee. Nimittäin tien toisella puolella asustaa koira. Niin ne sitten olisivat menneet pitkin kylää - ensimmäisenä rusakko, sitten kissa ja hännänhuippuna koira. Ei kuulosta ainakaan minusta kauhean terveelliseltä...