Tasan viikko sitten menin Muttin ja Naapurin Rouvan kanssa sirkukseen. Se on nimeltään Caliba, nähtävästi saksalainen vaikkakin suurin osa taiteilijoista on Bulgariasta, Latviasta ja Ukrainasta. Sirkus on jo useamman vuoden ajan kiertänyt Suomea, näin syksyn alla vuorossa on Helsinki ja sen pienet puistot ja kentät. Minun on pitänyt mennä yllämainitun parivaljakon kanssa sinne jo useampana vuonna, mutta aina on onnistunut silloin olemaan iltavuoro. Mutta nyt onnisti ja pääsin töistä jo neljältä.

No, myönnetään, ettei se ollut mikään Sirkus Finlandia tai Cirque de Soleil, mutta entä sitten? Tärkeintä on, että katsojilla on hauskaa. Ja minulla oli! Olen tainnut ennenkin sanoa, etten ole kovinkaan kypsä aikuinen... cheeky

Ohjelmisto koostui suurimmaksi osaksi erilaisista akrobatiaesityksistä, joukossa oli tietysti myös klovni sekä jonglööri. Eläinosastoa edustivat Vitali-poni, koirat Elvis ja Napoleon, kaksi vuohta ja kissa. Mikä minua miellytti suuresti, oli se, että eläimet motivoitiin makupaloilla. Niillä näyttikin olevan hauskaa.

Katsojia oli ihan kiitettävästi, suurin osa vanhempia lapsineen. Sekä tietysti kolmikkomme, jonka keski-ikä taitaa olla 65 v. Siinä me jökötimme ensimmäisessä rivissä silmät loistaen ja mutustelimme pakollista popcornpussia. "Oi, mikä ihana hevosen tuoksu!" totesin minä nuuskutellessani ilmaa. Huomaa kyllä mistä on puute... Mutta taidanpa ensi vuonna ottaa tämän hupin uudestaan!