Rupesi tämä ostettu tietoturva loppumaan, joten ei muuta kuin uutta pökköä pesään. Kaupat onnistuivat netin kautta mainiosti, ei siinä mitään. Samoin asentamisessa ei ollut moittimisen sanaa, mitä nyt kone kaatui kesken vanhan ohjelman poistoa. Ja sen jälkeen alkoivat ongelmat.

Nimittäin mokkula ei suostunut yhdistämään verkkoon. Milläs sitten aktivoit tietoturvan? Toisaalta - mihin sitä tarvitsee, jos ei pääse nettiin? No, enivei. Koetin hoitaa homman adminina, ei päässyt nettiin, ei. Siinä minä sitten räpläsin ja räpläsin turhaan. Lopulta hermostuin ja poistin asennusiohjelman ja asensin sen uudelleen.

Jippii! Nyt pääsin nettiin! Aktivointi onnistui mainiosti. Nyt minulla on maksimisuoja kolmeksi vuodeksi. Täytyy tässä mainita, että tietosuojan minulle takaa Panda Security, ja olen ollut tosi tyytyväinen saamaani suojaan. On muuten halvempi kuin nämä F-Securet ja Nortonit, mutta silti hyvämaineinen ja tehokas yhtiö. Toiminutkin jo 20 vuotta. Netin kautta uusiminen oli helppoa ja lasku tuli sähköpostiini. Helppoa!

Mutta, mutta. Palasin sitten pois admin-tilasta normaaliin käyttäjätilaani. Yritin sitten taas päästä nettiin. Arvaatte varmaan miten siinä kävi. Ei päässyt Täti sitten nettiin. Siinä vaiheessa olin jo muutaman tunnin asennellut ohjelmia ja yrittänyt päästä nettiin, yhden mangankin olin ehtinyt jo melkein lukea. Tädin käämit paloivat lopullisesti ja kone sai mennä kiinni siltä päivältä.

Onneksi runsaan vuorokauden lepo on vaikuttanut tehneen hyvää mokkulalla, ja tämä aamuna se yhdisti taas aivan moitteetta. Uhkailinkin jo sitä vesilinnulla...