Vai voiko tuota muuksikaan sanoa? Olin tulossa töistä Rautatieasemalla ja näin edessäni laiturilla odottelevan bussini. Pinkaisin juoksuun ja olin jo parin kolmen metrin päässä, kun kuski painoi nappulaa, ja ovi alkoi sulkeutua. Olin noin metrin päässä ovesta, kun se napsahti kiinni. Vahingoniloisesti virnistellen kuski lähti liikkeelle. Siinähän seisot! Auto eteni muutaman kymmenen metriä ja jäi sitten Ateneumin kohdalle valohin pariksi minuutiksi.

Täti juoksee 60 metriä suunnillleen 10 sekuntiin, joten 2 - 3 metrin siirtymään ei monta kymmenystä olisi kulunut. Eikä kyseessä todellakaan ollut se, etteikö kuski olisi nähnyt minua.

Joten kuskin veemäisyyden vuoksi minä odottelin kylmässä ja pimeässä 22 minuuttia seuraavaa bussia. Niin sitä pitää, HSL! Onkohan kuskien palkkaamisen ehtona kusipäisyys?