Kyllähän minä tiedän, että tältä pallolta löytyy jos jonkin moista tallaajaa, joten tapahtuneen ei olisi pitänyt tulla minään yllätyksenä.

Kävinpä eräällä sivulla katsomassa mitä sinne oli kirjoitettu. Kommentoin tekstiä "Miksi miehet vihaavat teknisesti osaavia naisia?" aivan asiallisesti kertoen lukemastani tutkimuksista, joissa vauvat puettiin ihan sattuman varaisesti punaisiin ja sinisiin vaatteisiin. Kokeissa huomattiin, että ihmiset kohtelivat vauvoja aivan eri tavalla sen mukaan mitä sukupuolta he olettivat vauvojen olevan. Eli kysyin kuinka paljon sukupuolien eroista on aitoja biologisia ja mitkä kulttuurin ja kasvatuksen aikaan saamia.  Siis hyvin asiallista tekstiä. Minulla ei ole tapana kirjoittaa asiattomia kommentteja. Jos olen asiasta eri mieltä niin en sitten kommentoi ollenkaan. (Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että jos en ole kommentoinut sinun blogiasi, että olisin eri mieltä kanssasi. Olen vain yleensä niin kirotun saamaton. Jalka suussa)

Jonkin ajan kuluttua tuli sitten ko.kirjoittaja vastavierailulle minun blogiini ja jätti terveiset. Toivotti hyvää viikonlopun jatkoa hymiön kera. Kohteliaasti lähdin vastavierailulle. Ensimmäisenä silmiini rävähti kirjoitus "Älä enää seuraa blogiani. En halua sinun kommenttejasi. Olet pervo, toivottavasti miehesi älyää jättää sinut!"

Siis HÄH?!

Kirjoitin kommenttiin, että minuako tarkoitit? En tunnusta olevani pervo enkä usko tulevani lähiaikoina jätetyksikään. Olin täysin ymmälläni. Omasta mielestäni en ole mitenkään perverssi, ystävänikin nauroivat räkäisesti kun kuulivat kommentista.

Jonkin ajan kuluttua kävin tarkastamassa tilanteen. Teksti oli "Juuri sinä!" Johon itse kirjoitin hyvin asiallisesti ja ystävälliseen sävyyn: Mistä johtuu moinen vihamielisyys? Olen käynyt sivullasi kommentoimassa vain kerran mielestäni täysin asiallisesti. Pyydän, että asiallisesti selittäisit mikä sinua on loukannut. Jollet halua tehdä sitä julkisesti blogissa, voit lähettää minulle sähköpostia.  Tarkoitukseni ei ole koskaan ollut yrittää loukata ketään." Loppuun toivotin vielä hyvää jatkoa.

Tulos oli se, että uusimman kirjoituksen otsikko oli "Tantta kävi taas kommentoimassa". Teksti oli hyvin agressiivista, minua nimiteltiin tantaksi ja ämmäksi. Kuulemma vainosin häntä. Lisäksi hän aikoi pian tehdä minun blogistani valituksen valvojalle. Lopuksi hän kyseenalaisti minun mielenterveyteni, minulla ei kuulemma ole muuta tekemistä kuin hänen vainoamisensa. Katselin tarkemmin hänen blogiaan, ja nyt minusta tuntuu, että ne mielenterveyden ongelmat ovat kyllä siinä päässä. Ilmiselvästi vainoharhainen ihminen. Ja, sori, minä olin nopeampi. Ilmoitin blogista ylläpitoon. Ei se minua haittaa mitä hän kirjoittaa tulevaisuudessa, en tosiaankaan aio käydä niillä sivuilla enää, mutta kielenkäyttö oli täysin sopimatonta. Luulisi akateemisen naisen osaavan käyttäytyä paremmin kuin kalamuijan. Otsan rypistys

Ps. Olenko minä teidän mielestänne pervo? Tiedän olevani värikäs persoona, jolla on absurdi huumorintaju,  ja samalaisia ovat kirjoituksenikin. Mutta kyllä minä sentään normaaliuden puolella olen aina arvellut vielä olevani...